Spalio 24 d. 2-ųjų gimnazinių klasių mokinių biologijos, fizikos, chemijos, ekonomikos, informatikos, anglų kalbos ir gyvenimo įgūdžių pamokose buvo vykdytas tarpdalykinis integracinis projektas, skirtas Tarptautinei klimato kaitos dienai paminėti.
Biologijos pamokos metu 2eko1 klasė kūrė plakatą, kuriame surašė palinkėjimus Žemei. Taip pat dalyvavo grupiniame darbe – diskusijoje, kurios metu analizavo klimato kaitos atsiradimo priežastis, poveikį aplinkai, siūlė klimato kaitą mažinančias priemones. Pamoką užbaigė viktorina, kurioje mokiniai turėjo galimybę pademonstruoti savo žinias aplinkosaugine tema.
Mokiniai chemijos pamokos metu diskutavo grupelėse šiomis temomis: kaip jie rūšiuoja atliekas, kaip jie pritaiko savo gyvenime tvarumą, kokių galėtų pasiūlyti „Akcijų“, susijusių su klimato kaita. Mokiniai tikrai supranta, kad klimato kaita prasideda net nuo jų veiklų. Jie geba surūšiuoti namuose esančias atliekas. Nenaudojamus drabužius, žaislus jie padovanoja nepasiturintiems žmonėms. Apsiriboja tik būtiniausių prekių pirkimu. Mokyklos bendruomenei siūlo susitelkti ir kartu tvarkyti mokyklos aplinką, naudotis viešuoju transportu, dviračiais; šviesti mokyklos bendruomenę organizuojant klimato kaitos renginius, pasodinti daugiau medelių.
Minint Tarptautinės klimato kaitos dieną, ekonomikos pamokoje 2eko1 gimnazijos klasės mokiniai dalyvavo eko viktorinoje „Žalioji ekonomika – saugi ir tvari aplinka“.
Anglų k. pamokos metu 2eko1 pogrupis dirbo grupėmis. Pagal duotus žodžius ir frazes mokiniai mėgino parašyti santrauką-spėjimą apie tai, kokį įvykį pamatys. Tuomet žiūrėjo trumpą vaizdo įrašą apie Kiribati salą ir tos salos problemas, susijusias su klimato kaita. Peržiūrėjus vaizdo įrašą, reikėjo įsivertinti, kiek jų spėjimai sutapo su matyta vaizdo medžiaga. Tuomet buvo užduoti klausimai, kuriais remiantis kuriami plakatai. Klausimai: kaip klimato kaita paveikė mūsų gyvenamąją aplinką? Kaip klimato kaita paveiks mūsų aplinką po 5, 10, 20 ir 50 metų? Ko turėtume daryti daugiau ir ko mažiau, kad išsaugotume savo aplinką?
Gyvenimo įgūdžių pamokose antrokai dėmesį skyrė atsakingam sprendimų priėmimui-pagal pateiktas paveiksliukuose situacijas apie aplinkosaugos iššūkius kūrė istorijas, pasakojimus, dialogus ir pristatė juos draugams, patvirtindami, kad kiekvienas iš mūsų priimdamas atsakingus sprendimus gali prisidėti prie teigiamų pokyčių.
Minint klimato atšilimo dieną, 2eko1 klasės mokiniai per informatikos pamoką kūrė Klimato kaitos virtualų muziejų. Mokiniai susiskirstė į grupes, pasirinko temas, pvz., ledynų tirpimas, pasaulinės temperatūros kilimas, miškų nykimas ir t.t. Naudodami „PowerPoint“ programos interaktyvius elementus, tokius kaip hipersaitai, animacijos ir perėjimai tarp skaidrių, jie kūrė savo „muziejaus kambarius“. Kiekvienas kambarys – tarsi virtualus stendas, pristatantis informaciją ir vaizdinę medžiagą apie pasirinktą temą. Tokiu būdu mokiniai mokėsi kūrybiškai panaudoti IT priemones. Pamokos pabaigoje jie pristatė savo darbus klasės draugams, parodydami savo sukurtus interaktyvius elementus. Ši veikla skatino tiek komandinį darbą, tiek technologinį raštingumą. Be to, jis padėjo mokiniams geriau suprasti klimato kaitos poveikį ir galimus sprendimus.
Fizikos pamokoje su 2 eko1 klasės mokiniais aptarėme, kas yra klimato kaita, klimato krizė, kalbėjome apie klimato kaitos poveikį mūsų planetai, mūsų ateičiai, ką reikia daryti, norint stabdyti šį procesą. Pasak vieno iš Lietuvos ateities vizijos kūrėjų, Vilniaus universiteto (VU) Chemijos ir geomokslų fakulteto profesoriaus, klimatologo Egidijaus Rimkaus, tai, kaip gyvens mūsų vaikai ir vaikaičiai, priklauso nuo žmonijos veiksmų. Klimato kaita turi rūpėti visam pasauliui.
Projekto organizatorės: I.Venskuvienė, E.Golovniova, L.Mozūraitienė, I.Molienė, V.Skliuderienė, D.Ivaškevičiūtė, R.Pragulbeckienė