Nuotolinis mokymas – ne tik pamokos

Nuotolinis mokymasis mokiniams asocijuojasi su pamokomis, tačiau jis suteikia didžiules galimybes tobulėti, dalyvaujant įvairių formatų veiklose, susisiekti ir bendrauti su bendraamžiais ne tik iš savo mokyklos, bet ir iš kitų miestų ar net šalių. Mūsų gimnazijos mokiniai Auksė Janušauskaitė 1d ir Titas Bertulis 1a turėjo unikalią galimybę pasiruošti ir pristatyti savo paruoštą pranešimą regioninėje nuotolinėje anglų k. konferencijoje „Patirčių kaleidoskopas“ (“Kaleidoscope of Personal Experience“), kurią organizavo Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos užsienio kalbų mokytojai 2021-04-23. Nors praėjusiais mokslo metais buvome gavę kvietimą dalyvauti šioje konferencijoje, tačiau ji neįvyko dėl prasidėjusios pandemijos. Šiemet buvo nuspręsta konferenciją organizuoti nuotoliniu būdu per Zoom platformą . Štai, ką patyrė ir sužinojo mūsų mokiniai, dalyvaudami turiningame renginyje: nors šiemet konferencija vyko nuotoliniu būdu, emocijos ir prisiminimai tikri. Joje dalyvavo 20 mokinių iš įvairių Vakarų Lietuvos miestų ir gimnazijų: Klaipėdos, Palangos, Plungės, Gargždų, Kretingos, Skuodo. Visi 15 pranešimų buvo labai skirtingi: nuo nuotolinio mokymo aktualijų iki Hario Poterio, ar muzikos šalies po kurią klaidžiojome mes. Mūsų pranešimas „The land of sound” balsuojant mokytojams buvo išrinktas geriausiu ir ketvirtas iš labiausiai mokiniams patikusių pasirodymų. Titui ir daugeliui kitų labiausiai įsiminė Pranciškonų gimnazijos mokinio pristatymas apie vietinės bibliotekos organizuojamus Hario Poterio tematikos renginius prie kurių prisideda ir jis pats. O Auksei buvo smagiau uždavinėti klausimus kitiems dalyviams, nes vis norėjosi sužinoti daugiau, o mokinių atsakymai dažnai buvo labai įdomus. Galbūt todėl labiausiai įsiminė Gargždų „Vaivorykštės“ gimnazijos mokinės pristatymas apie tai, kaip ji mokomiesiems filmukams anglų kalba kuria subtitrus ir siekdama sužinoti, ar juos gali suprasti net ir jaunesniųjų klasių mokiniai, prašo pagalbos iš mažesniojo brolio, kuris noriai jai padeda. Na, o mūsų pristatymas išsiskyrė tuo, kad pasirinkome pateikti savo tyrimo rezultatus ir išvadas mokytojos B. Buinevičienės pasiūlytu žaismingu dialogo būdu. Dialogo personažai klaidžiojo mūsų sukurtos muzikos šalies keliukais. Šiam pristatymui buvo skirta išties daug dėmesio ir darbo : teko išmokti kalbėti išraiškingai ir perduoti emocijas, naudotis Microsoft Forms ir rasti būdų, kaip paprastas PowerPoint skaidres padaryti įdomesnėmis. Taip pat sužinojome apie muzikos reikšmę mūsų gimnazijos mokiniams bei siejome ją su mūsų sukauptomis žiniomis apie muzikos reikšmę žmogaus raidai ir medicinai. Pripažinsime, besiruošiant konferencijai buvo ir jaudulio, ir juoko, ir bemiegių naktų, tačiau visa tai buvo ne veltui. Ta laimės banga užplūdusi po to, kai baigėme pristatinėti buvo tyra ir nuoširdi. Mes atidavėme visas savo jėgas ir mūsų darbas nenuėjo perniek. Tas džiaugsmas dar neišblėso. Dabar jis motyvuoja siekti daugiau ir dalyvauti vėl.

Tokie renginiai tarsi plytos, kuriomis viena po kitos mes tiesiame savo kelią ir žengdami juo rašome savo istoriją.
B. Buinevičienė anglų k. mokytoja, paskatinusi mokinius pasiruošti ir dalyvauti
Nuoširdžiai dėkojame Mokytojai ir mokiniams už atradimus ir siekius.