Charizmatiškieji „Nanook“ lektoriai „Vėtrungėje“

Šiais mokslo metais šiuolaikinė medijų agentūra „Nanook“ spalio ir lapkričio mėnesiais aplankė 10 mokyklų Lietuvoje, kur skaitė 3 valandų trukmės paskaitą „Šiuolaikinė žurnalistika – kaip papasakoti svarbią istoriją clickbaitų ir socialinių tinklų pasaulyje?“ Klaipėdos „Vėtrungės“ gimnazija buvo viena iš tų dešimties Lietuvos mokyklų, ir vienintelė Klaipėdoje, kur lapkričio 6 d. apsilankė „Nanook“ lektoriai – multimedijų žurnalistai Mindaugas Drigotas ir Karolis Pilypas Liutkevičius. Kodėl Klaipėdoje buvo pasirinkta „Vėtrungės“ gimnazija? Galbūt todėl, kad praėjusiais metais buvome aktyviausi projekto „Dideli maži ekranai. Medijų raštingumas Lietuvos mokyklose“ dalyviai.
Klaipėdos „Vėtrungės“ gimnazija jau nuo praėjusių metų medijų srityje bendradarbiauja su Klaipėdos „Aitvaro“ gimnazija. Šis bendradarbiavimas prasidėjo patekus į jau minėtą respublikinį projektą „Dideli maži ekranai“. Dar praėjusį pavasarį dalyvavome protų mūšyje, kurį organizavo „Aitvaro“ gimnazija, todėl tęsdami gražią tradiciją į šiuolaikinės medijų agentūros „Nanook“ paskaitą kvietėmės bendraminčių iš jų mokymo įstaigos. Atvyko dailės mokytoja ekspertė Žaklina Peseckaitė su 16 mokinių.
Tik prasidėjus paskaitai, M. Drigotas klausė kas jau yra apsisprendę siekti konkrečios profesijos. Iš 113 paskaitoje dalyvavusių devintokų, dešimtokų bei vienuoliktokų atsirado keletas, kurie sakė, kad norėtų tapti politikais, aktoriais arba žurnalistais. K. P. Liutkevičius iškėlė retorinį klausimą, kad tie kurie nori tapti žurnalistais, kažin ar jais benorės būti po šios paskaitos. Ir tai tik buvo pati pradžia. Vėliau lektoriai pristatė šiuolaikinės medijų agentūros „Nanook“ vykdomus projektus, kuriuose dalyvauja ne tik jie patys, bet ir kiti kolegos iš agentūros. Jų projektus galima rasti internetiniame tinklapyje nanook.lt.
Pati įdomiausia buvo trečioji pamoka, kur lektoriai pristatė propagandą žiniasklaidoje. Jie palietė ne tik Rusijos ir JAV propagandinius dalykus, tačiau atskleidė įdomių faktų apie Lietuvos žiniasklaidos propagandą. Atrodytų, kad mes jau tikrai gyvename tokioje šalyje, kur būtų galima besąlygiškai pasikliauti mūsų žurnalistais, tačiau realybė yra kiek kitokia ir netgi nuvilianti. Jie parodė keletą pavyzdžių iš Lietuvos žiniasklaidos, ir tai tik mažoji dalis, kaip skaitytojai sąmoningai yra apgaudinėjami glamūrinės ir bulvarinės žiniasklaidos magnatų bei jų atstovų.
Besiklausant M. Drigoto ir K. P. Liutkevičiaus, buvo džiugu, kad Lietuvoje yra ir po truputį vis daugiau atsiranda sąmoningos, etiškos ir į geruosius žmonių išteklius nukreiptos žiniasklaidos. Ji sunkiai skinasi kelią Lietuvoje, tačiau, jeigu mes vis daugiau atkreipsime dėmesį į juos ir jų kolegas, kurie nori pristatyti realią, nepagražintą, bet tuo pačiu ir gerą Lietuvą bei pasaulį, galbūt nesąmoningos žiniasklaidos (žiniaklaidos!) ims mažėti… Paskaitos pabaigoje lektoriai pristatė kaip reikėtų atskirti rimtą žurnalistinį tyrimą nuo glamūrinės rašliavos. Prisiminus paskaitos pradžią, M. Drigotas paklausė publikos, kas dar norėtų studijuoti žurnalistiką, tačiau šį kartą nė viena ranką salėje nepakilo į viršų…
Dauguma paskaitos klausytojų visas tris pamokas sėdėjo be amo, besiklausydami charizmatiškųjų M. Drigoto ir K. P. Liutkevičiaus pasakojimų. Po paskaitos kai kurie dar nenorėjo skirstytis ir priėję apie 15 mokinių vis juos klausinėjo apie žurnalistikos ir medijų studijas Lietuvoje bei Europoje. Lektoriai vos spėjo atsakinėti į klausimus ir betarpiškai bendrauti su, galbūt būsimais žurnalistais, kurie, nors paskaitos pabaigoje ir nepakėlė rankų, tačiau turbūt suvokę tikrosios žurnalistikos paskirtį, sieks tapti bent jau panašiais į šiuolaikinės medijų agentūros „Nanook“ lektorius Mindaugą Drigotą ir Karolį Pilypą Liutekevičių, kurie išties puikiai pasakoja įvairias istorijas.

Tikybos mokytojas Dainius Sobeckis